Direktlänk till inlägg 27 maj 2017

Att allt förändring börjar hos en själv

Av benjamin kh - 27 maj 2017 20:43

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta.
Egentligen vill jag inte skriva det här inlägget för jag vet vad alla kommer att tycka och säga. Och jag vill inte höra för jag vet redan. Det är därför som jag inte kan prata med mina vänner heller om det här för jag vill inte höra några förmaningar.
Den enda jag kan diskutera det här med är mig själv och det är en hopplös diskussion eftersom jag inte får några svar.
Jag har varit en kille som sällan hade velat kommunicerar i relationer och aldrig kunnat säga hur jag kände och vad jag tyckte när jag va i ett förhållande och inte heller velat berätta om mina sårbarhet, jag vet att jag har gjort fel och har lärt mig en läxa av det och jag vet oxå ett förhållande handlar om samhörighet, trygghet, lyhördhet och där man släpper in någon och visar sin sårbarhet och vara närvarande mot sin partner. Jag vet det! Men det känns somtidigt jag är för mycket! Det känns som jag säger för mycket som kanske jag borde inte berätta så mycket! Det känns som jag vill ta upp min mobil och skriva hur och vad jag känner somtidigt vill släppa allt och låta bli! Det är jobbigt period och hoppas det går över snart! Jag vet iaf varför jag är som jag är idag och vet även det är bara en viss tillfälligt period som kommer garantera gå över.
Jag tar hand om mig om du tar hand om dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av benjamin kh - 22 augusti 2018 20:27

Vad får det lov att vara? säger flickan bakom disken med ett leende medan jag iakttar henne. Jag funderar. Jag har åtminstone slut på tålamod, och ork. Hoppet börjar hinna med det oxå, Sömn behöver jag mer av, och en människa som kan förstå mig och ...

Av benjamin kh - 15 augusti 2017 20:19


Du kan se mina leenden i mitt ansikte och du kan se mina tårar rinna ner för min kind. Du kan höra när min själ skrattar och du kan höra mig när mitt hjärta gråter. Du kan döma mig för vad jag gör men du kan aldrig komma i närheten av hur de känns at...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 22:27


Regn dra över sjön där jag sitter och slå mot vattenytan och bildar en vacker utsikt, Jag sitter här barfota i kallingar med en lång tröja över mig och tar den sista blåsen av min cigg.Jag blåser ut den sista ut i munnen och kollar samtidigt över sjö...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 15:30

Semester i Stockholm och sova på hotellet, hitta på massor äventyr med barna är alltid en succé. Ett besök på Skansen fullt av spännande djur och Akvariet är häftigt med sina krokodiler och apor sedan har man varit på ljunibacken till och med hunnit ...

Ovido - Quiz & Flashcards