Direktlänk till inlägg 1 juni 2017

En relation innebär att vi möter någon som får oss att tycka bra om oss själva, att man tänker goda tankar om sig själv och att vi utvecklas i positiv riktning. En bra relation handlar både om kärlek och respekt.

Av benjamin kh - 1 juni 2017 16:11

Idag vill jag skriva om sånt för att vi ska kunna ha det bra i våra nära relationer. Det är ju skönt när man märker vad som skapar problem så man kan göra något åt det.
Som jag ser det, så gör vi alla vårt bästa i våra relationer. Ändå kan det kännas krångligt och bli fel i meningen att vi bråkar mycket, inte når varandra, utvecklar avstånd och en dålig stämning mellan oss.
Vad händer i en relation när man bara ser varandras fel? Vad händer om man mest ser varandras rätt? Det händer något i en relation beroende på hur vi ser på varandra. När vi missar dom goda sidorna så finns det risk att relationen mister en viktig ingrediens och I grunden tror jag ingen vill göra massa fel. Dom händer. Så är det. Felen vi gör vill vi inte göra om. Vi gör vad vi kan för att inte göra om dom. Vi får välja att lämna dom bakom och gå vidare och vi hoppas den andra partner ska acceptera det och inte på minna dig om detta varje gång ni tjafsar med varandra! Ingen är perfekt! Alla människor gör misstag och självklart bero på oxå vad det är för misstag, vissa har det lite svårt acseptera vissa misstag och andra inte.

Ett bra förhållande bygger man på vara positiv, social, påhittig, nyfiken, och omtänksam och ger inte upp i första taget och inte tar varandra för givet, överraska varandra med handlingar, Överraska varandra mer, le, skratta och kommunicera
Det går att reda ut vad som har hänt och en konflikt behöver inte bli långvarig. Och att kunna mötas med respekt och lyhördhet i en konflikt brukar stärka relationen.

Behandla din tjej så som du vill din pappa ska behandla din mamma ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av benjamin kh - 22 augusti 2018 20:27

Vad får det lov att vara? säger flickan bakom disken med ett leende medan jag iakttar henne. Jag funderar. Jag har åtminstone slut på tålamod, och ork. Hoppet börjar hinna med det oxå, Sömn behöver jag mer av, och en människa som kan förstå mig och ...

Av benjamin kh - 15 augusti 2017 20:19


Du kan se mina leenden i mitt ansikte och du kan se mina tårar rinna ner för min kind. Du kan höra när min själ skrattar och du kan höra mig när mitt hjärta gråter. Du kan döma mig för vad jag gör men du kan aldrig komma i närheten av hur de känns at...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 22:27


Regn dra över sjön där jag sitter och slå mot vattenytan och bildar en vacker utsikt, Jag sitter här barfota i kallingar med en lång tröja över mig och tar den sista blåsen av min cigg.Jag blåser ut den sista ut i munnen och kollar samtidigt över sjö...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 15:30

Semester i Stockholm och sova på hotellet, hitta på massor äventyr med barna är alltid en succé. Ett besök på Skansen fullt av spännande djur och Akvariet är häftigt med sina krokodiler och apor sedan har man varit på ljunibacken till och med hunnit ...

Ovido - Quiz & Flashcards