Direktlänk till inlägg 15 juli 2017

Nu känner jag att livet är på topp ??

Av benjamin kh - 15 juli 2017 23:13

Jag ska verkligen njuta av allt som händer just nu. Jag ska njuta av att jag känner mig lyckligast i hela världen.
Livet snurrar på, dagarna flyger förbi av bara farten. hämtar och lämna barna, Jobb och möten löser av varandra. Det snurrar bara på helt enkelt. Man tänker inte så mycket på livet runtomkring en. Det bara är som det är. Så plötsligt, mitt i vardagen så kommer de där små guldkornen som gör att man stannar upp och öppnar ögonen och känner efter. Känner efter hur man mår, hur man känner och hur livet är.
Igår hade jag ett sådan där extra härligt tillfälle. Påväg hem efter en sen dag på jobbet så satt jag i bilen och tänkte. Tänk om min tjej nu har dukat fram goda saker och står och väntar på mig färdig på bordet med tändande ljus och välkomnar mig på detta härliga sätt när jag kliver innan för dörren. Trött och sliten. Det är ju för bra för att vara sant egentligen. Men vad händer då? Jo, när jag kliver innanför dörren möts jag av en underbar doft och där står hon med exakt vad jag hade önskat mig! Det kunde inte ha varit bättre. Vilken underbar avslutning på dagen.
Det hade varit en underbar kväll.
jag känner i den stunden hur underbart livet är. Livet är tufft och jobbigt emellanåt. Jo tack jag vet. Jag har under livet gått igenom många jobbiga saker, varit med om många med och motgångar. Och just därför är det så viktigt att samla energi och insupa det härliga underbara när livet känns så bra. Jag har två underbara söner och en fantastisk tjej och ett jobb som jag älskar. Det är vår i luften och snart är det semester, Gud vad jag längtar.
Man måste stanna upp i vardagen och känna efter, lyssna och njuta. Det är viktigt, man får inte låta vardagen ta över av alla måsten så man missar det underbara i livet och jag vet jag är inte duktig på det men men jag gör min bästa och försöker stress tar inte över mitt liv!
Det är de små sakerna som gör det, att man är lycklig. De små sakerna som fyller en med energi som gör att man orkar med de större och tyngre sakerna i vardagen och i livet. Små saker som att ens man har maten klar när man kommer hem trött och sliten från jobbet, Det är lycka och helt nytt för mig.
Kram på er och önskar er en trevlig helg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av benjamin kh - 22 augusti 2018 20:27

Vad får det lov att vara? säger flickan bakom disken med ett leende medan jag iakttar henne. Jag funderar. Jag har åtminstone slut på tålamod, och ork. Hoppet börjar hinna med det oxå, Sömn behöver jag mer av, och en människa som kan förstå mig och ...

Av benjamin kh - 15 augusti 2017 20:19


Du kan se mina leenden i mitt ansikte och du kan se mina tårar rinna ner för min kind. Du kan höra när min själ skrattar och du kan höra mig när mitt hjärta gråter. Du kan döma mig för vad jag gör men du kan aldrig komma i närheten av hur de känns at...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 22:27


Regn dra över sjön där jag sitter och slå mot vattenytan och bildar en vacker utsikt, Jag sitter här barfota i kallingar med en lång tröja över mig och tar den sista blåsen av min cigg.Jag blåser ut den sista ut i munnen och kollar samtidigt över sjö...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 15:30

Semester i Stockholm och sova på hotellet, hitta på massor äventyr med barna är alltid en succé. Ett besök på Skansen fullt av spännande djur och Akvariet är häftigt med sina krokodiler och apor sedan har man varit på ljunibacken till och med hunnit ...

Ovido - Quiz & Flashcards