Alla inlägg under september 2013

Av benjamin kh - 30 september 2013 09:48

 

sitter här med kafe i handen och tänker ljup över hur ska man kunna lite på någon !

vi säger så om nån tycker att min tjej är fin Så finns det ingen anledning att se detta som ett hot. Det finns massor med människor som ser bra ut så kan jag säga att jag kan tycka andra ser bra ut Utan att jag någonsin skulle vilja byta bort min tjej mot någon annan hon tycker också andra killar ser bra ut. Men skulle aldrig vilja byta bort mig mot någon annan hon heller punkten är man lite på varandra helt enkelt och kan säga vad man tycker liksom utan att detta löjliga saken kommer förstöra nåt.

Man kan ju inte hålla fast någon hur mycket man än vill och försöka kontrollera den andra personen. För man är två st olika individer att då gå runt och oroa sig för saker och ting som oftast inte är logiskt utan sånt som sitter i huvudet på en  Det gör ju att man inte kan slappna av och vara lycklig fullt ut och förhållande kommer inte heller håll sig länge.vi alla har svartsjuka in i oss vissa är det mer en andra men hur vi visar den till varandra är viktig .

Om min tjej är ute och roar sig med sina kompisar så väljer jag att lita fullt ut på att henne inte går över gränsen och gör nått dumt. Det finns ingen anledning till att jag ska gå runt och tänka att " tänk om hon är otrogen " tänk om hon hittar nån annan nu i kväll" osv osv. För  det får mig att må skit om jag skulle ha dessa tankar. Jag tänker istället att jag litar fullt ut på hon tills hon bevisar motsatsen. För det spelar ingen roll hur mycket jag skulle oroa mig för vad som ev skulle kunna hända. För VILL hon vara otrogen , VILL hon lämna mig för någon annan osv så kommer hon att göra detta. Å det finns inget jag kan göra åt saken. Men risken att han skulle välja bort mig framför nån annan ser jag som väldigt liten. För varför skulle hon vilja vara med mig om hon egentligen vill vara men nån annan?  Då skulle hon ju redan varit med nån annan nu å inte med mig så tänker man !

Varför gå och oroa sig för saker och ting som troligtvis aldrig kommer att ske. Då kanske man går och mår dåligt i ett förhållande i många år å sen tänker man tillbaka på att inget har ju hänt . Så många år har jag gått och varit orolig istället för att vara glad och kunna njuta fullt ut av förhållandet.
Bättre att ta saker och ting då de sker. för om min tjej kommer vara otrogen mot mig nån gång. Så tar jag det då ! innan hon  ev skulle vara otrogen så finns det ju inget alls jag kan göra åt saken. är hon dock otrogen i framtiden  och jag får reda på det. Först då är det ett problem också. Inte innan.


kärlek är svårt ...

Av benjamin kh - 29 september 2013 20:33

Vissa helg blir bara så bra. För att man är med de man tycker om och gör roliga saker .Detta är bättre än vilka piller som helst. En helg med god mat, kultur och mys. Tankar både kroppen och själen .i lördags tillbringade min dag på teater sedan va på stan en sväng . Det bliv fest hos Abdullah och efter lite lek och mer sprit drog vi vidare till krogen .en perfekt utgång som avslutade med lite sorg och tårar som regnet torkade bort från kinden. Idag har man deppat på soffan och kollat bara på film . Imorgon blir träning och skolan .

Älskar kloka citat . Man lär sig mycket av dem .

Av benjamin kh - 29 september 2013 13:03

Vad hjälper det att vara snäll, hjälpsam, givmild, frikostig med både tid och pengar, omsorg och kärlek, när det aldrig är något man får tillbaka?
jag Vill ge, jag tycker om att ge, att ställa upp, lösa knipor. Jag kräver ingenting utan det är sånt man gör, nästa gång är det jag som behöver hjälp, tröst eller vad det nu är.
Jag blir besviken. I nöden prövas vännen och var står jag då - helt själv. Vad spelar det för roll att jag ställer upp på andra när jag inte är värd att behandlas på samma sätt tillbaka? Varför ska jag bry mig om nån annan? Det känns så värdelöst. Jag känner mig värdelös och ensam.
Började Sätta gräns mot vänner och slutade låta de använda mig för att de själva ska få det bättre - varit med om vänner som velat nyttja mig (min erfarenhet säger inte alla är så). Klarar mig själv nu ! vill ha vänner som också kan tillföra nytt utan att ta och ta och ta !!! Hade önskat va bitches och ger tillbaka men en del av mig säger nej benjamin ! Låt de vara för att Gud kommer straffa dem.

Av benjamin kh - 23 september 2013 21:54

Alla förtjänar vänner, alla förtjänar stöd. Vänner är ju något av det viktigaste i livet - det måste man ha! Omtänksamhet, stöd och snälla ord betyder mer än man tror.det är vad jag kallar vänskap men Vad fan är det fel på vissa mäniskor ! må bra för stunden o sen dra åt helvete typ !jag kan inte låta dig använda mig som en jävla docka för att du ska må bra!vissa sätter sig själv i fokus och bryr sig inte för fem öre om andra ! Med andra ord de utnyttja bara för att De ska må bra! Jag är värd så mycket mera ! Det handlar om att ge och ta, men i ditt fall så tar du bara men ger inget tillbaka.
Jag har ett gott hjärta, jag vill alla väl. Folk behandlar mig som skit tillbaka och sen säger dom vilken idiot att han inte fattar ngt! Jag måste säga hejdå till alla negativa människor som slukar min energi.jag måste ta mig i kragen nu !! Så är det bara och .
Glöm inte "Att vinna en vän tar flera år - men att mista en tar inte ens en minut "

Av benjamin kh - 22 september 2013 17:44

Nu sitter jag här denna söndag eftermiddag och filosoferar igen. Jag är så trött på samhället jag lever i.
Det känns som att vi går efter ett sorts robot mönster i samhället och följer man inte detta robot mönster så är man helt plötsligt konstig.
Är så less på min stad ! Vill bara dra i väg och njuta av livet ! Vill inte bekymra mig mer om allt ,less på folk som bete sig som idiot och snacka bara skit om alla andra ! Kärleken som knäckte mig varje gång jag trodde på den , Seriöst har ni aldrig tänkt som jag gör just nu ! En stad som kallas Sundsvall .alla känner varandra och vet även vad alla sysslar med , vänner som sviker varandra ,gatorna och hela staden bli bara tråkigare dag efter dag .man ska ha roligt då dra man på krogen och inte ens det är lika rolig längre . Minns när jag kom till Sundsvall efter en flytt från hemlandet som det tog 7 månader .jag va ett barn när jag flydde . Det va snö över allt jätte kalt .började skolan och lärd mig svenska . Det va goda tider samtidigt va vi tvungen bli vuxen på ett kort tid ! Vi va inte barn längre även de räknade oss som barn , nu har det gott 9 år och jag bor förtfarande i samma stad , hela min ungdoms liv spänderade jag här ! Man känner sig som en svensk ! Man lever som en svensk , firar jul och allt annat som en svensk gör ! Det vill jag komma fram till är Åren bara går, nej dom flyger förbi rättare sagt och vad har man kommit fram till förutom att vi kastade bort våra liv att hålla på så här? Svaret är: Ingenting
Vi åldras och till slut går vi i pension och har inte alls utvecklats och fått all erfarenhet av livet som vi egentligen skulle vilja ha.vill verkligen inte försätta leva så här .....

Av benjamin kh - 17 september 2013 20:17

Alla killar som haft eller är i ett förhållande vet hur speciella tjejer kan vara. De är verkligen svåra att förstå sig på. Hur tänker de? Can't live with you, can't live without you, det står verkligen tjejer för. Det är svårt att skapa närhet och förståelse för tjejer. Det är alltid något som är fel hos tjejer. De är aldrig tillfredställda, de vill alltid ha något mer. De kan aldrig nöja sig med det de har.
Problemet hos många tjejer är att de gräver för djup i sig själva för att hitta något som inte stämmer. Tvekar en tjej på sitt förhållande med en kille så letar hon djup i sig för att hitta något som inte stämmer. Sen så går hon och irritera sig över den lilla grejen som är egentligen ingenting. Typiskt för tjejer är att de letar fram det dåliga och drar fram det och börjar tänka och fundera på det. Det är bättre om de tar fram alla bra delar i ett förhållande och tänker på dom istället tycker jag .
Det skiljer tjejer och killar. Vi killar tänker på det positiva tillfällena, den underbara tiden man har med sin flickvän. Istället för att tänka på hur jobbig killen är vid nåt speciellt tillfälle. Tjejer känner efter för mycket helt enkelt och det är det som skapar problemen i förhållanden !! Det är min utsikt bara och vet ej vad ni andra tycker ? Skönt man är singel och slipper allt sånt just nu :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards