Direktlänk till inlägg 30 september 2013

I have a dream

Av benjamin kh - 30 september 2013 09:48

 

sitter här med kafe i handen och tänker ljup över hur ska man kunna lite på någon !

vi säger så om nån tycker att min tjej är fin Så finns det ingen anledning att se detta som ett hot. Det finns massor med människor som ser bra ut så kan jag säga att jag kan tycka andra ser bra ut Utan att jag någonsin skulle vilja byta bort min tjej mot någon annan hon tycker också andra killar ser bra ut. Men skulle aldrig vilja byta bort mig mot någon annan hon heller punkten är man lite på varandra helt enkelt och kan säga vad man tycker liksom utan att detta löjliga saken kommer förstöra nåt.

Man kan ju inte hålla fast någon hur mycket man än vill och försöka kontrollera den andra personen. För man är två st olika individer att då gå runt och oroa sig för saker och ting som oftast inte är logiskt utan sånt som sitter i huvudet på en  Det gör ju att man inte kan slappna av och vara lycklig fullt ut och förhållande kommer inte heller håll sig länge.vi alla har svartsjuka in i oss vissa är det mer en andra men hur vi visar den till varandra är viktig .

Om min tjej är ute och roar sig med sina kompisar så väljer jag att lita fullt ut på att henne inte går över gränsen och gör nått dumt. Det finns ingen anledning till att jag ska gå runt och tänka att " tänk om hon är otrogen " tänk om hon hittar nån annan nu i kväll" osv osv. För  det får mig att må skit om jag skulle ha dessa tankar. Jag tänker istället att jag litar fullt ut på hon tills hon bevisar motsatsen. För det spelar ingen roll hur mycket jag skulle oroa mig för vad som ev skulle kunna hända. För VILL hon vara otrogen , VILL hon lämna mig för någon annan osv så kommer hon att göra detta. Å det finns inget jag kan göra åt saken. Men risken att han skulle välja bort mig framför nån annan ser jag som väldigt liten. För varför skulle hon vilja vara med mig om hon egentligen vill vara men nån annan?  Då skulle hon ju redan varit med nån annan nu å inte med mig så tänker man !

Varför gå och oroa sig för saker och ting som troligtvis aldrig kommer att ske. Då kanske man går och mår dåligt i ett förhållande i många år å sen tänker man tillbaka på att inget har ju hänt . Så många år har jag gått och varit orolig istället för att vara glad och kunna njuta fullt ut av förhållandet.
Bättre att ta saker och ting då de sker. för om min tjej kommer vara otrogen mot mig nån gång. Så tar jag det då ! innan hon  ev skulle vara otrogen så finns det ju inget alls jag kan göra åt saken. är hon dock otrogen i framtiden  och jag får reda på det. Först då är det ett problem också. Inte innan.


kärlek är svårt ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av benjamin kh - 22 augusti 2018 20:27

Vad får det lov att vara? säger flickan bakom disken med ett leende medan jag iakttar henne. Jag funderar. Jag har åtminstone slut på tålamod, och ork. Hoppet börjar hinna med det oxå, Sömn behöver jag mer av, och en människa som kan förstå mig och ...

Av benjamin kh - 15 augusti 2017 20:19


Du kan se mina leenden i mitt ansikte och du kan se mina tårar rinna ner för min kind. Du kan höra när min själ skrattar och du kan höra mig när mitt hjärta gråter. Du kan döma mig för vad jag gör men du kan aldrig komma i närheten av hur de känns at...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 22:27


Regn dra över sjön där jag sitter och slå mot vattenytan och bildar en vacker utsikt, Jag sitter här barfota i kallingar med en lång tröja över mig och tar den sista blåsen av min cigg.Jag blåser ut den sista ut i munnen och kollar samtidigt över sjö...

Av benjamin kh - 3 augusti 2017 15:30

Semester i Stockholm och sova på hotellet, hitta på massor äventyr med barna är alltid en succé. Ett besök på Skansen fullt av spännande djur och Akvariet är häftigt med sina krokodiler och apor sedan har man varit på ljunibacken till och med hunnit ...

Ovido - Quiz & Flashcards